Loading…

نخبگان شاهد و ایثارگر به رشد و پیشرفت جامعه ایثارگری کمک کنند


P>به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،  دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با اعضای هیئت فرزندان شهدای اسلام تأکید کرد: برای تمدن سازی نیاز به افراد موفقی داریم که دارای مرجعیت و اثرگذاری باشند تا عموم جامعه از آنان پیروی کنند و این نقشی است که نخبگان شاهد و ایثارگر می‌توانند به‌خوبی از پس ایفای آن برآیند. نخبگان جامعه ایثارگری باید تلاش کنند علاوه بر ایفای نقش پررنگ خود در جامعه، به خود جامعه ایثارگری نیز کمک کنند تا تمام بدنه این جامعه نیز به سمت رشد و پیشرفت حرکت کند.


وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با خواست و میل خود به جبهه‌ها رفتند که این موضوع نشان‌دهنده روحیه فداکاری و شجاعت در آنان است و امروز باید شاهد این روحیه در فرزندان همان عزیزان باشیم تا از خود و کل جامعه ایثارگری در برابر خطرات مراقبت کنند. خوشبختانه این فضا در بین فرزندان شهدا و ایثارگران وجود دارد و این عزیزان به‌صورت خودجوش در حال فعالیت برای حمایت از جامعه ایثارگری هستند.


معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت توانمندسازی جامعه ایثارگری به‌ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: باید بتوانیم فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم تا این عزیزان دارای توانمندی شغلی به‌منظور تأمین نیازهای خود و منشا اثر در جامعه باشند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بیمه تکمیلی درمان ایثارگران به دلیل مشکلات بودجه‌ای دارای برخی کاستی‌ها است و امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی بتوانیم تغییراتی را در قراردادهای بیمه‌ای اعمال کنیم و این مشکلات برطرف شوند.


قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور تأمین نیازهای پزشکی و توان‌بخشی ایثارگران گفت: بخش زیادی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایثارگران از طریق واردات تأمین می‌شود که لازم است در این زمینه به خودکفایی از طریق تولید در داخل کشور برسیم.


در این نشست فرزندان شهدا به بیان نظرات و مسائل خود پرداختند.


سید حسن میرکریمی افزود: تهران ۳۱۳ امامزاده و بقاع متبرکه دارد که حسب فرمایش رهبری باید این اماکن را تبدیل به قطب های فرهنگی کنیم و قصد ما این است که در این پایگاه ها مباحث تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت این عزیزان انجام شود.


علی ممیزان دیگر فرزند شهید گفت : ما فرزندان شهدا یک درد مشترک و یک افتخار مشترک داریم که از دست دادن پدرانمان است وامیدواریم بتوانیم در کنار همکاران شما به جامعه ایثارگر خدمت کنیم.


 رسول سوداگر یکی دیگر از فرزندان شهدا نیز در خصوص لزوم ایجاد خانه های شهدا در مناطق مختلف تهران که آثار شهید در آنجا نگهداری می شود تاکید کرد  : با ایجاد خانه شهدا در هر منطقه می توان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.


شهره شمشادیان فرزند خلبان شهید هم در این دیدار با اشاره به مجمع فرزندان شهدای ارتش که ۲۸ هزار فرزند شهید ارتش عضویت دارند افزود : ما می توانیم به رفع مشکلات این افراد در شهرهای مختلف کمک کنیم، اینجا از شما می خواهیم که بنیاد در کنار ما باشد تا بتوانیم به این تعداد فرزند شهید خدمت کنیم.


امیر قلیچ مسوول هیات فرزندان شهدای اسلام با قدردانی از تلاش های یادگاران شهدای ارتش در راه اندازی مجمع فرزندان شهدای ارتش و با اشاره به دوره جدید بنیاد شهید گفت : اینجا خانه ماست و شما مسوول این خانه هستید اگر اتفاقی برای این خانه بیفته دل فرزندان شهدا به درد می آید.  ما آمده ایم تا بگوییم دست در دست هم می دهیم تا فرزندان شهدا در سراسر کشور با هدایت شما و مدیریت دیگر فرزندان شهدا اتفاق نیکی رقم بزنند و با درایت و هوشمندی که از شما در انتخابات درک کردیم امیدواریم این مهم انجام شود.


زهرا جلیلوند فرزند شهید گفت: ما با تلاش و در کنار هم قرار گرفتن و هم افزایی به جایگاهی رسیدیم و با توجه به این که منابع کشور محدود هست این تعامل و هم افزایی در رفع مشکلات مرتبط با ایثارگران اثر گذار خواهد بود.


مجتبی افرند از دیگر یادگاران شاهد گفت : در خصوص اشتغال زایی ما در شهر صنعتی کاوه با خلا نیروی کار مواجه هستیم و دست نیاز دراز می کنیم و آماده هستیم که از بنیاد نیروی کار معرفی شود.


قدرت زارع فرزند شهید و استاد دانشگاه با بیان این که از وقتی که وارد هیات فرزندان شهدا شدیم اخوتی بین ما دیگر فرزندان شهدا ایجاد شد و با ایجاد کمیته هایی در حل مشکلات هم در کنار هم قرار گرفتیم.


وی راه اندازی مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا در حمایت از ایتام به نیابت از شهدا با همکاری کمیته امداد را از اقدامات هیات فرزندان شهدا برشمرد و گفت در این خصوص هم نیاز به حمایت بنیاد شهید در حمایت از مرکز نیکوکاری داریم.
مجتبی شکوری گفت: طرح ملی اشتغال زایی و ساخت خانه های پیش ساخته بتنی در دوره های قبل مدیریت بنیاد شهید مطرح شد که این طرح مسکوت ماند و با توجه به رویکرد دولت جدید برای ساخت مسکن برای قشرهای متوسط جامعه و یک میلیون واحد مسکونی در سال این طرح سخنیت دارد و می تواند منافع خیلی خوبی برای خانواده شهدا و برای بنیاد منافع مادی در پی داشته باشد.



دیدگاهتان را بنویسید