Loading…

تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد بر اجرا شدن ماده ۶۵ دایمی برنامه

آبادان – ایرنا – مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ماده ۶۵ احکام دایمی برنامه توسعه کشور، برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های این بخش، باید اجرایی شود تا معضل توسعه مناطق آزاد برطرف شود.


به گزارش ایرنا سعید محمد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون اقتصادی رییس جمهور از منطقه آزاد اروند در خوزستان، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مساله مناطق آزاد، موضوع نبود حکمرانی واحد است، بیان کرد: وضعیت کنونی منطقه آزاد اروند با وجود برخورداری از ظرفیت‌های مرزی، تبادل تجاری، ترانزیتی و منابع سرشار دیگر، بسیار نامناسب دارد.


وی دلیل اصلی این اتفاق را نگاه جزیره‌ای توسط نهادها و مجموعه‌هایی دانست که در حال مدیریت منطقه هستند و گفت: خوشبختانه سفر چندی پیش رییس جمهور به منطقه آزاد اروند، سفری راهگشا بود.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: با دستور صریح رییس جمهور موضوع اعمال ماده ۶۵ را پیگیر هستیم و امیدواریم که با اجرایی شدن آن، مدیریت واحد منطقه، و برطرف شدن اختلافات و ناهماهنگی بین‌بخشی را شاهد باشیم.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد به تداخل کاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دیگر در شهرهای مستقر در مناطق آزاد نیز اشاره کرد و گفت: تقریبا این دغدغه تمامی سرمایه گذاران است که باید برای برطرف شدن آن برنامه‌ریزی شود.


محمد، رشد و توسعه کشور را مستلزم حضور سرمایه‌گذاران بیان کرد و افزود: باید زمینه‌ لازم برای حضور سرمایه گذاران را تسهیل کنیم که متاسفانه به دلیل قوانین آنی مثل مالیات یا بسیاری از بخشنامه‌های ابلاغی دستگاه‌ها بدون توجه به فعالیت سرمایه‌گذاران، رغبت فعالیت در مناطق آزاد کم می‌شود.


طبق ماده ۶۵ احکام دایمی برنامه توسعه کشور، حکمرانی واحد مناطق آزاد باید در اختیار رییس منطقه قرار گیرد.


محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفر به منطقه آزاد اروند به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد،استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استان از برخی واحدهای اقتصادی در آبادان دیدن کرد.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید