Loading…

جلوه هایی از مراسم راهپیمایی روز قدس در قم

قم – ایرنا – راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، امروز در شهر مقدس قم با حضور پرشور مردم انقلابی آن با جلوه‌های خاص و چشم‌نوازی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور باشکوه مردم روزه‌دار در این مراسم در تمامی مراسم راهپیمایی قابل مشاهده بود و بار دیگر نشان از آن داشت که مردم انقلابی و ولایت‌مدار شهر مقدس قم در کنار روحانیت معزز و مسئولان خدمتگزار در راه دفاع از آزادی قدس شریف از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.


در راهپیمایی امروز روز قدس در قم، شماری از مراجع عظام تقلید در کنار علمای برجسته حوزه‌های علمیه و مسئولان ارشد استان حضور داشتند و وحدت میان اقشار مختلف برای حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف بسیار چشم‌نواز بود.


حضور دشمن‌شکن جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا در راهپیمایی روز قدس در شهر قم، بسیار چشمگیر بود و این حضور تاکید کرد راه مقاومت که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جهان اسلام آغاز شده‌است تا نابودی رژیم جعلی صهیونیستی دست از مبارزه برنخواهد داشت.


تشکیل میز خدمت توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در حاشیه برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و ارائه خدمات مورد نظر به مردم از جمله جلوه‌های این مراسم در شهر مقدس قم بود.


همچنین در حاشیه این مراسم علاوه بر نصب بنرهای متعدد با موضوع جنایت‌های رژیم صهیونیستی، غرفه‌های متعدد فرهنگی و هنری با موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ضرورت مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی تا آزادی قدس شریف ترتیب یافته‌بود.


اجرای سرودهای انقلابی و برگزاری دسته‌جمعی سرود «سلام فرمانده» با مشارکت پرشور کودکان و نوجوانان از جمله حاشیه‌های دیدنی مراسم امروز در شهر مقدس قم به شمار می‌رفت که جلوه حماسی خاصی به فضای راهپیمایی بخشیده بود.


در مراسم امروز خانواده‌های بسیاری با به همراه آوردن کودکان خود به راهپیمایی که در دستانشان پرچم ایران،‌ فلسطین و همچنین تصاویر رهبران مقاومت از جمله مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس بود،‌ بار دیگر نشان داد مساله حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف نسل به نسل ادامه می‌یابد و هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.


امروز علاوه بر شماری از رزمندگان جبهه مقاومت، مردم علاقه‌مند به آرمان‌های انقلاب اسلامی و حامیان مردم مظلوم فلسطین از کشورهای مختلف جهان در راهپیمایی روز قدس شهر مقدس قم حضور داشتند تا نشان دهند موضوع مقابله با جنایت‌های رژیم سرکوب‌گر صهیونیستی، رنگ و ملیت نمی‌شناسد و همه آزادی‌خواهان جهان به دنبال نابودی این رژیم هستند.


طنین صدای شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مقدس قم که یکصدا ندای «الله اکبر» سر می‌دادند،‌ بار دیگر صلابت و وحدت کلمه مسلمانان در حمایت جمعی از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی را متجلی کرد.


همچنین در مراسم امروز حمل پرچم بسیار بزرگ فلسطین توسط مردم انقلابی قم شکوه چشمگیری به راهپیمایی بخشیده بود به حدی که تمام طول یکی از خیابان‌های اصلی مسیر راهپیمایی با پرچم فلسطین که در دستان مردم مزین شد.


در مراسم امروز شماری از نوجوانان و جوانان رزمی کار حضور داشتند و به اجرای برنامه‌های نمایشی پرداختند که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.


به نمایش‌گذاشتن نمادین اسارت سران جنایت‌کار و نظامیان رژیم صهیونیستی و سایر همراهان این رژیم از جمله برخی از متحدان آن در کشورهای منطقه با پرچم از بین رفته این رژیم جعلی از دیگر جلوه‌های این مراسم بود.


حضور تعداد بسیاری از راهپیمایان با کفن در این مراسم بر این نکته تاکید داشت که مسلمان در راه آزادی قدس شریف آماده جهاد و جان‌فشانی هستند و ترسی از مبارزه ندارند.


همچنین راهپیمایان روز جهانی قدس امروز در قم با در دست داشتن نوشته‌هایی بر لزوم افزایش جمعیت و حمایت از آن برای تقویت قدرت دفاعی کشور در برابر مستکبران و گسترش توان جبهه مقاومت تاکید کردند.


در مراسم امروز با توجه به شرایط خاص آب‌وهوایی شهر قم از دستگاه‌های بزرگ گلاب‌پاش برای خنک کردن فضا و دور کردن گرما از مردم روزه دار استفاده شد که البته به لطف الهی در جریان برگزاری مراسم بارش رحمت از آسمان آغاز شد و نسیم خنکی شروع به وزیدن کرد./



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید