Loading…

حسینی افرادی از داخل ایران کدهایی را علیه پرسپولیس به النصری ها

تهران- ایرنا- معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت:‌ فرسایشی شدن پرونده پرسپولیس موجب شد تا نگرانی‌هایی داشته باشیم و مطمئن بودیم افرادی از داخل ایران کدهایی را به النصر داده‌اند.


به گزارش ایرنا،‌ امیرعلی حسینی در گفت‌وگویی درباره پرونده شکایت باشگاه النصر عربستان که حکم آن از سوی CAS به نفع باشگاه پرسپولیس ابلاغ شد، اظهار داشت: شکایت باشگاه النصر عربستان به یک پروژه طولانی و فرسایشی بدل شد و طرف عربستانی تلاش بسیاری کرد تا با باز کردن جبهه‌های مختلف در آن به نتیجه دلخواه برسد. خدا را شکر هر بار توانستیم با پاسخ‌های مستند و محکمه پسند اقدام النصری‌ها  را بلا اثر کنیم.


وی ادامه داد: این یک پرونده چند وجهی بود که فقط در جریان باز شدنش در دادگاه داوری ورزش، النصر، چند ادعا و شکایت جدید را در آن مطرح کرد که همگی با دفاع باشگاه مردود شدند.


مدیر امور بین‌الملل باشگاه خاطرنشان کرد: ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ بود که ساعتی بعد از بازی با النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، باشگاه النصر عربستان روی غیر مجاز بودن ۶ بازیکن تازه به خدمت گرفته شده باشگاه اعتراض کرد. سرلک، رمضانی، شجاعی، پهلوان، لک و آقایی نفراتی بودند که نسبت به حضور ایشان در بازی اعتراض شده بود.


وی‌ گفت: تکیه آن‌ها روی موضوعاتی بود که ما را مطمئن کرد؛ دقیقا افرادی از داخل کشور، کدها را به طرف مقابل داده‌اند. کدهایی که البته اشتباه بودند. این شکایت در ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه آن روز به وقت محلی ثبت شد. ایراد آن‌ها این بود که با توجه به زمان صدور رای برانکو ایوانکوویچ از سوی فیفا، این بازیکنان در زمان بسته بودن پنجره جذب شدند.


مدیر امور بین‌الملل افزود: باور اشتباهی که بخشی مشخص از جامعه فوتبال روی آن تکیه داشت، این در حالی بود که طبق مقررات، زمان ابلاغ رای ملاک عمل است و پرسپولیس در مهلت قانونی بازیکن جذب کرد. دفاعیات ما در ۱۷ مهرماه ارسال شد و به قدری قانع کننده بود که روز بعد از آن کنفدراسیون رای خود را در رد ادعای النصر صادر کرد.


حسینی تصریح کرد: النصر دست بردار نبود و استیناف خواهی کرد. همچنین درخواست به تعویق افتادن فینال را مطرح کرد که ما مخالف بودیم و کنفدراسیون هم آن درخواست را رد کرد. ما دفاعیات و مستندات خود را ارایه کردیم. براساس آن‌ها از فیفا استعلام گرفته شد که بر دفاع باشگاه پرسپولیس صحه گذاشته شد.


وی گفت: در نهایت در ۲۶ آبان ۱۳۹۹ بود که کمیته استیناف کنفدراسیون رای کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون را تایید و به نفع پرسپولیس ادعای طرف عربستانی را رد کرد. النصر عربستان در نهایت کار را به CAS کشید و هم زمان درخواست رسیدگی سریع را مطرح کرد که کنفدراسیون و باشگاه پرسپولیس با آن موافقت کردند. ما با توجه به بررسی همه جوانب امر و وسواس مدیریت و بخش بین‌الملل باشگاه روی زمان نقل و انتقالات، مطمئن بودیم تخلفی را مرتکب نشده‌ایم.


حسینی افزود: آن‌ها شکایت خود را مطرح کردند و کنفدراسیون و پرسپولیس هم دفاعیات خود را ارائه نمودند. در نهایت در ۱۲ آذر ۱۳۹۹ بود که پنل سه داوری برای رسیدگی به این پرونده در دادگاه داوری ورزش تشکیل شد. البته این پایان ماجرا نبود. النصر از این زمان چند باب جدید را در قالب شکایت روی مواردی دیگر باز کرد و ما در مجموع ۵ بار در تاریخ‌های مختلف نسبت به ارایه دفاعیات و لوایح اقدام کردیم.


مدیر امور بین‌الملل باشگاه افزود: از جمله این که النصر در ۲۱ آذر ۱۳۹۹ شکایت جدیدی را مطرح کرد. آن‌ها مدعی شدند چند بازیکن ما در TMS داخلی ثبت نشده‌اند و از این رو نباید مجوز بازی در رقابت‌ها را دریافت می‌کردند. این در حالی بود که تمام مدارک این بازیکنان طبق پروتکل مسابقات کامل بود. ما دفاعیات را ارسال کردیم و البته بررسی ما نشان داد چند بازیکن النصر خود از این بابت مشکل دارند و در نهایت رای دادگاه به سود پرسپولیس و در رد ادعای طرف مقابل، صادر شد.


حسینی گفت: این یک موفقیت دیگر بود ولی طبعا کافی نبود. آن‌ها همچنین درخواست حکم موقت برای تعویق فینال آسیا را مطرح کردند که پرسپولیس و کنفدراسیون با بیان دلایل، مخالفت کردند. در آن جا هم رای به نفع ما شد. در یازدهم اسفند ۱۳۹۹ نیز شکایتی را درباره غیر مجاز بودن عیسی آل‌کثیر مطرح کردند که آن هم با دفاع پرسپولیس مردود اعلام شد. وجهی از این پرونده آن بود که ما هر لحظه منتظر بودیم به استناد آن‌چه برای آن‌ها ارسال می‌شود، شکایت جدیدی را طرح کنند.


وی‌ افزود: در نهایت در یکم شهریور ۱۴۰۰ بود که جلسه استماع برگزار شد. در این جلسه سه داور، یک منشی و رییس جلسه از CAS، نمایندگان حقوقی النصر بالغ بر ۵ نفر و ۵ نفر هم نمایندگان کنفدراسیون حضور داشتند. از طرف پرسپولیس سه نفر بودیم. من ، ایمان  حسین‌پور شرفشاد، معاون وقت حقوقی باشگاه و مولایی دستیار جلسه. جالب این که النصر حدود ۸۰ روز بعد از جلسه استماع مستند جدیدی ارایه کرد. آن‌ها به بخشنامه‌ای از فیفا اشاره داشتند که تنها دو روز از زمان ابلاغ آن گذشته بود. پرسپولیس هم دفاع خود را ارایه کرد و در نهایت دادگاه داوری ورزش به سود پرسپولیس رای داد و آن ادعا را هم رد کرد. در واقع در بخشی از این زمان که پنل داوری بر اساس اختیارات خود، به استناد قانون آر۵۹، صدور رای نهایی را به تعویق می‌انداخت باشگاه پرسپولیس در حال بی اثر کردن ادعاها و شکایات جدید باشگاه النصر  و گرفتن رای از دادگاه بود.


وی اضافه کرد: البته باید بگویم با توجه به این که این پرونده خیلی طولانی شد و هر لحظه شاخ و برگ جدیدی به آن اضافه می‌شد، طبیعی بود که ما هم نگران بودیم و عقب افتادن اعلام رای به این امر دامن می‌زد ولی هر بار از این جهت مطمئن بودیم که در زمان نقل و انتقالات با در نظر گرفتن جوانب امر، واقعا تخلفی اتفاق نیفتاده است. البته از جهت انجام نقل و انتقالات سالم و قانونی از نظرات عزیزان در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم بهره مند بودیم.


تهران- ایرنا- دادگاه عالی ورزش پس از ۲ سال، شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس را رد کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید