Loading…

نمایشگاه دستاوردهای دفاعی کشور با حضور روسای قوا افتتاح می شود

تهران – ایرنا – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاعی کشور در ۳۱ مردادماه با حضور رئیس جمهور و روسای سایر قوا خبر داد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگویی درباره اقدامات وزارت دفاع در ایجاد یک اکوسیستم برای جذب مشارکت بخش خصوصی و توسعه نوآوری در حوزه دفاعی، گفت: این کار در وزارت دفاع جزء اولویت‌هاست. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور نمایشگاهی را اخیرا برگزار کردیم که در آن دستاوردهای سرریز فناوری‌های دفاعی در این حوزه را به نمایش گذاشتیم.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: نزدیک ۶ هزار شرکت در حال حاضر با وزارت دفاع همکاری می‌کنند که حدود ۱۰۰ شرکت‌ را شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌دهند. به گونه‌ای کار ساماندهی شده که رقابت با بخش خصوصی نباشد لذا هر جایی که مجموعه‌های کشوری و بخش خصوصی نیاز داشته باشند، وزارت دفاع ورود و کمک می‌کند.


وی در ادامه با اشاره به تدوین گزارش عملکرد یکساله وزارت دفاع، اظهار داشت: همه وزارتخانه‌ها گزارش یکساله را به دولت ارائه می دهند و دولت همه گزارش‌ها را منتشر خواهد کرد. گزارش وزارت دفاع شامل دو بخش عمومی و محرمانه است که تقدیم دولت شده و بخش عمومی آن که قابل انتشار است در قالب یک کتابچه تهیه شده و در اختیار مجلس هم قرار می‌گیرد.


امیر سرتیپ آشتیانی خاطرنشان کرد: نمایشگاهی هم به مناسبت روز صنعت دفاعی ۳۱ مرداد ماه برگزار خواهیم کرد که در این نمایشگاه همه دستاوردهای این حوزه در طول یکسال گذشته را به نمایش خواهیم گذاشت. این نمایشگاه با حضور آقای رئیس جمهور و روسای قوا افتتاح خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید