Loading…

وزیر فرهنگ برنامه دولت مردمی گسترش فعالیت های فرهنگی در منطقه

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های فرهنگی فعال در لبنان گفت: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دکتر محمد مهدی اسماعیلی که به بیروت سفر کرده است با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که برادران و خواهران لبنانی در کنار جمهوری اسلامی سیادت منطقه را به تصویر کشیدند و اخوت و برادری بین مردم این دو کشور با پیروی از مکتب امام راحل الگویی برای جهان اسلام است.


وی افزود: سید حسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت در لبنان برای ما نماد ولایت پذیری است. او محور فعالیت های فرهنگی در لبنان است و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، گسترش فعالیت های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.


اسماعیلی با اشاره به دیپلماسی فرهنگی در منطقه نیز گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه وسیعی برای گسترش تعاملات منطقه ای در پیش دارد و بدنه مدیریتی جوان آن درصددند با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ارائه محصولات هنری و رسانه ای در این عرصه اقدام کنند.


وی وحدت را اساس کار فرهنگی دانست و یادآور شد: مقاومت، یک مفهوم و گزاره اصلی است و با تکیه بر آن و شناخت هدف واحد می توان به نقطه مطلوب رسید.


دیدگاهتان را بنویسید