Loading…

دانشجویان غیرایرانی سفیران فرهنگی اند

ایسنا/فارس رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس با بیان اینکه دانشجویان غیرایرانی سفیران و مبلغان فرهنگی برای استان فارس محسوب می‌شوند، گفت: این دانشجویان می‌توانند جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی ایران را به مردم کشورشان معرفی کنند. 


محمدباقر کشفی امروز (۷ مهر ماه) در نشست هم‌اندیشی با بیش از ۴۰ دانشجو غیرایرانی دانشگاه‌های شیراز که در یکی از هتل‌های شیراز برگزار شد، با اشاره به برخی از ویژگی‌های فرهنگی، ادبی و هنری در استان فارس، ادامه داد: این استان مهد تمدن فرهنگ ایران اسلامی است و همواره از فارس به‌عنوان ایران کوچک یاد می‌شود.


وی اظهار کرد: در استان فارس بیش از ۱۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه و همچنین ۷۰ مسجد تاریخی وجود دارد و این استان در حوزه‌های مختلفی مانند تاریخی، زیارتی، پزشکی و … قطب گردشگری است و دانشجویان غیرایرانی سفیران و مبلغان فرهنگی برای استان فارس و شهر شیراز در دنیا محسوب می‌شوند و انتظار است جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این مرز و بوم را به مردم کشورشان معرفی کنند.


مشاور عالی شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با بیان اینکه وجود ۱۳ اثر جهانی و بیش از ۳۰۰۰ اثر ثبت‌شده در فهرست ملی، فارس را از دیگر استان‌ها متمایز کرده است، گفت: انتظار داریم دانشجویان غیرایرانی در کنار تحصیل خود با آداب‌ و رسوم مردم این استان و آثار تاریخی و گردشگری فارس بیشتر آشنا شوند.


معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم، بیان کرد: برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها علاوه بر ارسال آثار و مباحث رقابتی بهانه‌ای برای شروع یک اقدام و تقویت جریانی است که مد نظر دستگاه‌های برگزارکننده این رویدادهاست.


موسوی‌نژادیان ادامه داد: چنین جشنواره بین‌المللی که شیراز میزبانی آن را برعهده دارد بهانه‌ای برای شناخت بیشتر ایران و استان فارس به علاقه‌مندان به مباحث میراث فرهنگی و گردشگری است.


وی افزود: دانشجویان غیرایرانی بهترین کارشناسان برای معرفی داشته‌های فرهنگی و گردشگری ایران هستند و بی‌تردید با ایده‌ها و نگاه متفاوتی که دارند می‌توانند بر تقویت روابط ایران با کشورهای متبوع خود تأثیرگذار باشند. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید