Loading…

افزایش موارد سگ گزیدگی در شهرستان آستارا

ایسنا/گیلان مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: در سه ماهه امسال ۲۲۰ مورد سگ گزیدگی در شهرستان‌ مرزی آستارا اتفاق افتاده که آمار بالایی محسوب می شود و نگران کننده است.


دکتر حسین احمدی امروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان مرزی آستارا با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید در زمینه افزایش سگ های ولگرد پاسخگو باشند، اظهار کرد: در طول سه ماه گذشته در سطح شهرستان آستارا ۲۲۰ مورد حیوان گزیدگی را شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.


وی با بیان اینکه ۱۶۳ مورد مرد و ۵۷ مورد زن در طول سه ماه گذشته دچار گزیدگی های حیوانی مختلف شده اند، افزود: در بحث مربوط به حیوان گزیدگی ها، سگ رتبه اول، گربه دوم و گرگ، شغال و روباه در ردیف‌های بعدی قرار دارند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: سگ‌ گزیدگی خطر بروز بیماری‌هایی نظیر هاری را در پی دارد و در این رابطه بخش مربوط به واکسن هاری در بیمارستان شهید بهشتی آستارا مستقر شده است.


احمدی تصریح کرد: لازم است دستگاه های ذیربط در شهر و روستاهای آستارا با آسیب شناسی لازم نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد خیابانی و بدون صاحب اهتمام بیشتری داشته باشند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید