Loading…

ظرفیت های مغفول مانده مرکز بهداشت باید برای ارتقاء سلامت مردم

ایسنا/قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: باید بازنگری تشکیلات حوزه بهداشت را مورد توجه قرار داده و از ظرفیت‌های خالی و مغفول مانده مرکز بهداشت برای ارتقاء سلامت مردم بهره بگیریم.


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز ۷ تیرماه مراسم تکریم و معارفه معاون جدید بهداشت دانشگاه با حضور مهندس متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مهندس اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان، خانم زینب عبدالهی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، دکتر عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان، نمایندگان جامعه المصطفی العالمیه و جمعی از پرسنل و کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.


دکتر مهدی مصری در این مراسم با تبریک روز عرفه کسب معرفت دعای جامع عرفه امام حسین(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: تأمل در این دعا و کسب معرفت این روز سبب رشد و تعالی بشر می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین ضمن تسلیت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در سال ۱۳۶۰ گفت: دشمن به خیال باطل خود استوانه‌های فکری و پشتوانه‌های نظام را به شهادت رساند اما اخلاص امام راحل سبب گسترش اسلام و درخشش جمهوری اسلامی و افق تمدنی اسلام در همه ابعادش بود.


وی در ادامه با بیان اهمیت برنامه‌های حوزه سلامت بر پای کار آمدن همه دستگاه‌های سلامت و کمک به این حوزه تاکید کرد و افزود: مؤلفه‌های هوا، خاک سالم، جریان هوا، اقلیم سلامت و آب سالم شرب در بهداشت محیط و محیط زیست بسیار مهم هستند و در بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و دانش ارگونومی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


مصری بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید و ابراز داشت: باید این نوع از بهداشت را که وزارت خانه بر اجرا و انجام آن تاکید بسیاری دارد در حوزه سلامت خانواده اجرایی کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنانش یکی از اصول اساسی بهداشت را داشتن سبک زندگی سالم عنوان کرد و گفت: سبک زندگی سالم تدابیر و راهکارهای خاص خودش را دارد که باید در حوزه طب سنتی به آن توجه شود.


وی داشتن تفکر سالم و بهداشت روان را مهم دانست و افزود: باید این مهم را از دستگاه‌های قضایی شروع و به سایر دستگاه‌های اجرایی تسری دهیم؛ چرا که این بعد از سلامت و مراقبت معنوی انسان سبب ارتقاء و رشد جامعه می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، عنوان کرد: باید بازنگری تشکیلات حوزه بهداشت را مورد توجه قرار داده و از ظرفیت‌های خالی و مغفول مانده مرکز بهداشت برای ارتقاء سلامت مردم بهره بگیریم.


وی به تصویب رشته تحصیلی سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره و ابراز داشت: دانشگاه از مهرماه امسال در این رشته تحصیلی  دانشجو می‌پذیرد؛ استان قم باید به سمت سالمندی سالم حرکت کند چرا که در این حوزه نیاز به حرکت‌های جدی در سطح استان دارد.


مصری همچنین با اشاره به اینکه اهمیت استفاده از نان سالم، گفت: اجرای طرح پایلوت نان سالم از استان قم آغاز شده و باید این طرح را با برنامه ریزی کامل پیش ببریم و برای ارتقاء سلامت جامعه آن را انجام دهیم و این طرح در سایر استان‌ها هم عملیاتی شود.


راه‌اندازی سلامتکده مدیران در کشور در انجام بهینه امور کمک‌کننده است


دکتر مجید اصغری در ادامه جلسه متعدد بودن دغدغه‌های حوزه بهداشت استان را مورد توجه قرار داد و گفت: با همکاری و هم‌افزایی و تأسی جستن به زندگی و سیره شهدا به‌ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی می‌توان این دغدغه‌ها را از پیش رو برداشت و بر همه این‌ها غلبه کرد.


سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم شنیدن دغدغه‌های مردم و حرکت در راستای رفع این دغدغه‌ها را دارای اهمیت دانست و تأکید کرد: دکتر محبی معاون قبلی بهداشت استان با عملکرد بسیار خوبی که از خود بر جای گذاشتند قوت قلبی برای رفع این دغدغه هستند که در اینجا بر خود لازم می‌دانم از زحمات شبانه‌روزی ایشان قدردانی کنم.


 وی در ادامه به بیان سه نکته اصلی در حوزه بهداشت پرداخت و عنوان کرد: نهادینه شدن حوزه بهداشت و سلامت در ابعاد مختلف انسان، پیشگیری در چهار سطح که دو سطح آن مربوط به بهداشت می‌شود و توجه به بعد روانی ابعاد مهمی هستند که در حوزه بهداشت باید موردتوجه قرار بگیرند.


اصغری بیان کرد: گام نخست در حوزه بهداشت توجه به جسم و ورزش کردن و در کنار آن استراحت به‌موقع و کافی است؛ همچنین در گام دوم باید به بعد روانی که حال انسان را خوب کند توجه جدی داشته باشیم.


سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان راه‌اندازی سلامتکده مدیران در کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز می‌تواند در سلامت مدیران و انجام بهینه امور کمک‌کننده باشد.


در بخشی از این مراسم دکتر سیامک محبی معاون سابق بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم،   گفت: بر خود لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از مجموعه بهداشت استان که اجازه یادگیری و کار کردن و مفید بودن را به بنده دادند، داشته باشم.


وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در دوران تصدی مدیریتی خود در دو بخش عمرانی و اجرایی پرداخت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید